Cum să scrieți corect un articol SEO

09.04.2018

Fie că dețineți o afacere online B2B, B2C sau un blog, veți auzi mereu despre marketing prin conținut - adică prin intermediul articolelor SEO. Aceasta a fost, este și va rămâne o tehnică utilizată pentru a crește vizibilitatea paginii, a traficului, dar și pentru a ajunge la mai mulți cititori. Tot ce trebuie să faceți este să scrieți articole foarte bune, atractive și corecte, atât din punct de vedere gramatical și fonetic, cât și din punct de vedere SEO.

Știți cum să scrieți un articol SEO? La prima vedere, puteți spune că este foarte simplu... dar sunteți siguri? Scrierea unui articol SEO de calitate, dar și corect nu este doar despre stabilirea unor idei, ci și despre: structură, calitatea informațiilor, cuvintele cheie, etc.

În primul rând, un articol SEO necesită abilități foarte bune de scriere pentru a face articolul interesant și ușor de citit. În al doilea rând, articolul trebuie să fie original și nu duplicat (copy-paste din alte articole).

În acest articol, aș dori să vă împărtășesc pașii ce trebuie urmați în scrierea unui articol SEO corect și de calitate

Cum să scrii un articol SEO - pas cu pas

Dacă doriți să creați articole corecte din punct de vedere SEO, trebuie să aveți în vedere următorul lucru: optimizarea conținutului și optimizarea pentru motoarele de căutare vor merge mereu mână în mână. Vrei să simți gustul succesului? Ei bine, sfatul meu este să creezi conținut de calitate pe care oamenii doresc să îl citească și motoarele de căutare, doresc să îl indexeze.

Iată cu ce trebuie să începi....

Creați schița articolului

În primul rând trebuie să va gândiți la:

  • Subiectul pe care doriți să-l scrieți/abordați?

  • Tipul de cititor pe care doriți să-l atrageți?

  • Oferiți un motiv cititorilor să petreacă câteva minute în citirea paginilor dvs.?

Prin urmare, fii foarte atent la modul în care îți alegi subiectul și cum îți creezi schița.

Gășiți o temă actuală și utilă

  • gășiți ceva ce credeți că ar atrage cititorii, ceva de interes general

Gândiți-vă la câteva titluri atractive și apoi alegeți-l pe cel potrivit

  • un titlu bun, format din câteva cuvinte - din titlu e bine să se deducă exact conținutul întregului articol

  • alegeți un titlul puternic care vorbește cititorilor, care le captează atenția

  • dacă aveți nevoie de ajutor în alegerea titlului corect, puteți obține câteva idei utilizând Generatorul de idei de titlu pentru un articol de blog

Obțineți informații despre subiect și scrieți ideile înainte de a începe să creați conținutul

  • scrieți ideile ce doriți să dezvoltați în toate secțiunile articolului (introducere, corp și concluzie)

  • oferiți articolelor voastre o structură și o perspectivă, folosind headings-urile

Creați o listă de cuvinte cheie

  • căutați cuvinte cheie și fraze legate de articol - alegeți-le foarte atent

  • căutați cuvinte cheie asociate, folosind instrumente gratuite, cum ar fi: Keyword Shitter, Google Keyword Planner, Ubersuggest,

  • utilizați variații ale cuvintelor cheie - sinonime, (Thesaurus)

  • utilizați cuvintele cheie importante pe care le-ați stabilit anterior, în special cele utilizate în titlu, la început sau în primul paragraf

  • nu folosiți cuvinte cheie pe care cititorul nu le cunoaște - încercați să folosiți un limbaj comun - e aiurea ca cititorul să stea cu dicționarul lângă el, pentru a-și da seama ce ai scris - aici am exagerat puțin :P

Scrierea conținutului articolului

Odată ce ați ajuns la acest pas, începeți cea mai importantă parte: scrierea conținutului. Începeți să creați conținutul utilizând cât mai des posibil cuvinte cheie propuse, dar într-un mod care nu va afecta calitatea articolului.

100 de cuvinte de conținut proaspăt sunt mai bune decât.... deloc!

Factori ce ar trebui luați în considerare în scrierea unui articol SEO:

  • respectați întotdeauna ordinea: introducere, corp și încheiere

  • respectați regulile de scriere și de punctuație

  • utilizați cuvintele cheie importante pe care le-ați stabilit anterior (de preferință în prima sau în primul paragraf)

  • includeți cele mai importante cuvinte cheie și expresii cheie din titluri și heading-uri - H1, H2, H3, H4, H5, H6

  • rupeți-l în paragrafe scurte cu subtitluri (dimensiunea ideală a unui paragraf este de 300 de cuvinte)

  • dacă are sens, în text, inserați cuvintele cheie și frazele cheie, stilizate cu bold sau italic

  • nu exagerați cu cuvintele cheie - densitatea corectă a cuvintelor cheie este cuprinsă între 1 și 3% (utilizați WriteWords pentru a număra frecvența fiecărui cuvânt din text)

  • nu insera prea multe cuvinte cheie într-o singură propoziție sau frază, motorul de căutare le va penaliza

  • stai departe de fraze lungi - o frază trebuie să conțină cel mult 20 de cuvinte

  • includeți hyperlink-uri către pagini web relevante pentru subiectul dumneavoastră (pagini care ar interesa probabil cititorul, cu conținut înrudit sau complementar)

  • cele mai bune articole conțin cel puțin 1500 de cuvinte

  • utilizați exemple concrete

  • înainte de a publica, revizuiți articolul

  • asigurați-vă că este corect din punct de vedere gramatic, fără greșeli de ortografie

  • în cazul în care articolul este în limba engleză, puteți verifica și poliza conținutul cu ajutorul: Reverso Spell Checker sau Polishmywriting

Este foarte important să nu copiați alte texte legate de tema abordată - fiți originali! Folosiți-vă de propriile cuvinte pentru a scrie articolul, nu folosiți termeni pompoși sau academici!

Alegeți fotografiile corespunzătoare

Cu toții știm că un om poate păstra 10% din ceea ce citește, 20% din ceea ce aude, 30% din ceea ce vede și 50% din ceea ce aude și vede simultan. Prin urmare, cel mai sigur mod de a păstra informațiile este de a oferi imagini. Fiecare articol ar trebui să aibă cel puțin o imagine.

Înainte de a adăuga imagini, trebuie să:

  • găsiți, utilizați sau creați imagini unice legate de subiectul propus

  • adăugați imagini redimensionate - dacă imaginile sunt foarte mari, acestea vor afecta încărcarea paginii

  • redenumiți imaginile - în loc de numere sau de caractere independente utilizați nume de fișiere sau cuvinte cheie

  • dă-ți fotografiile titluri originale și unice

  • atributul ALT (text alternativ) trebuie să conțină un cuvânt cheie țintă - acest element ajută Google să înțeleagă și să citească imaginile

Creați elementele META

Înainte de a publica, nu uitați să creați elementele meta: title, descrierea meta, og title și og description. Completând aceste câmpuri, motoarele de căutare vor înțelege mai ușor conținutul articolului. Promovarea va depinde foarte mult de aceste elemente. Nu le neglija! Aceste două elemente trebuie să fie suficient de convingătoare pentru a încuraja utilizatorii să citească articolul - având în vedere ca ele vor apărea în căutarea Google.

1. Eticheta de titlu

  • eticheta titlului trebuie să fie o descriere concisă și precisă a paginii/articolului.

  • lungimea NU trebuie să depășească 65 de caractere. Aceasta trebuie să fie scurtă, simplă și unică

  • cele mai importante cuvinte cheie trebuie să fie primele în eticheta titlu (formatul optim pentru titlu este: Cuvânt cheie primar - Cuvânt secundar - Nume de site/marcă)

2. Descrierea meta

  • includeți cele mai importante cuvinte cheie și în descriere - aceeași ca și eticheta titlului

  • asigurați-vă că descrierea se poate citi ca o propoziție normală.

  • creează o descriere adecvată cu o lungime între 135 și 160 de caractere

  • nu duplicați descrierea meta!

Lista de verificare înainte de a publica un articol SEO

  • Titlul postului/subiectul pentru cititori

  • Title-ul și descriere meta

  • URL-ul paginii

  • ALT-urile imaginilor

  • Verifică ancorele si link-urile

  • Post permalinks (eliminați cuvintele "de stop" de la permalinks)

  • Utilizați etichete corespunzătoare (cuvintele cheie din tag-urile H1, H2, H3)

  • Articolul să fie corect, fără greșeli de ortografie

Blog-urile și site-urile WordPress

Dacă blogul sau site-ul a fost dezvoltat cu WordPress, procesul va fi simplu. Tot ce trebuie să faceți este să instalați plugin-ul Yoast SEO.

Plugin-ul SEO Yoast vă permite să:

  • formulați o descriere meta

  • analizați textul pe care îl scrieți - vă va arăta lizibilitatea articolului

  • verificați dacă ați utilizat cuvântul cheie în 5 locații importante

  • verificați legăturile din articol

  • verificați prezența imaginilor

  • calculați numărul de cuvinte și densitatea de utilizare a cuvântului cheie

Toate aceste aspecte vor fi marcate sub forma unei liste cu bullet-uri. Pentru a avea scorul general "bun", trebuie să aveți toate bullet-urile colorate în verde.

Dacă acestea nu sunt verzi, atunci trebuie să vă re-verificați articolul.

Prin urmare, când vorbesc despre articolele SEO, vreau să spun: conținut ușor de înțeles de către motoarele de căutare și mai ales de cititori.


Pagina cu "de toate" - Blogul cu "de toate"
Toate drepturile rezervate 2018
Creat cu Webnode
Creați un site gratuit! Acest site a fost realizat cu Webnode. Creați-vă propriul site gratuit chiar azi! Începeți