Call to Action - tot ce trebuie să știți despre cum să vă îmbunătățiți CTA-ul

Probabil că ați auzit de mai multe ori despre butonul/mesajul Apel la acțiune- Call to Action (CTA), dar nu ați avut ocazia să înțelegeți ce este și cum sau unde să îl utilizați.
Ei bine, în acest articol voi încerca să vă explic ce este un CTA, cum să îl creați sau il optimizați și unde să îl folosiți.
Ce este un CTA
Potrivit Wikipedia, "un apel la acțiune (CTA) este un termen de marketing utilizat în mod extensiv în publicitate și vânzare. Se referă la orice dispozitiv destinat să provoace un răspuns imediat sau să încurajeze vânzarea imediată. Un CTA se referă cel mai adesea la utilizarea unor cuvinte sau fraze care pot fi încorporate în scripturi de vânzări, mesaje publicitare sau pagini web care încurajează consumatorii să ia măsuri prompte ".
CTA-ul este acel text, destinat să atragă atenția și să determine cititorii să realizeze acțiunea dorită: citirea unui articol, descărcarea unui document, adăugarea de elemente în coșul de cumpărături, înregistrarea la un eveniment, înscrierea la un newsletter, etc.
Scopul și importanța CTA-ului
Obiectivul CTA-ului este de a atrage vizitatori pe site-ul dumneavoastră. Acesta este adesea un proces lung, care implică resurse calificate și un efort susținut. Dar partea dificilă este aceea de a converti un număr mare de vizitatori în oprotunitati (leads)... ee.... asta nu e chiar atât de simplu, nu-i așa?
Să vedem ... statisticile arată că numai 20% dintre vizitatori sunt gata să interacționeze cu produsele sau serviciile dumneavoastră, iar restul de 80% se află încă în faza de cercetare. Cel mai adesea, decizia de a cumpăra un anumit produs nu este luată imediat. Atunci când cineva trebuie să cumpere un produs, începe să găsească și să definească nevoia, apoi trece la căutare și la inventarierea soluțiilor, face o scurtă listă de produse și apoi incearca sa se decida.
Dar până când, clientul va alege, aveți multă muncă!
Pentru a obține un CTA eficient, trebuie să știți că acesta are două părți majore: designul și textul / cuvintele cheie. Pe lângă acestea, o altă parte importantă este că butonul CTA trebuie să apară de fiecare dată când promovați, creați sau lansați un produs nou pentru clienții dumneavoastră. Acesta este butonul care îi îndeamnă să descarce, să cumpere sau să învețe mai multe despre ceea ce aveți de oferit.
Butonul CALL TO ACTION ideal, nu este ușor de găsit!
Sfatul meu: Nu faceți greșeala de a subestima valoarea unui CTA!
Cum ar trebui să arate CTA dumneavoastră - designul CTA
După cum am spus, una dintre cele mai importante părți ale unui CTA este designul lui. În ceea ce privește designul CTA-ului, puteți utiliza culori strălucitoare pentru a atrage atenția, dar nu și pentru a vă lăuda. Culorile ar trebui să facă contrast cu pagina, pentru a atrage atenția utilizatorilor și pentru a spori șansele ca aceștia să realizeze acțiunea dorită, fără a-i perturba vizual.
Cel mai bine este ca CTA-ul să fie foarte simplu. El trebuie să fie clar, concis, să nu provoace confuzie sau să fie supraîncărcat. Nu confuza vizitatorii cu prea multe oferte, opțiuni sau acțiuni. Nu incarca butonul CTA cu prea multe pictograme, este posibil să scadă nivelul de încredere al vizitatorilor dumneavoastră și să le confunde deciziile.
Cele mai potrivite culori pe care le puteți utiliza pentru a vă proiecta butonul sunt: roșu, portocaliu, verde, albastru, negru, gri, dar întotdeauna însoțite de un text de culoare in contrast, care se va remarca, clar, vizibil, rapid și va fi ușor de citit.
La fiecare produs pe care îl promovați, butonul CTA ar trebui să vă aducă rate optime de conversie. De exemplu, dacă trebuie să promovați un produs, puteți atașa butonul CTA pe partea dreaptă sau în centru, dar trebuie să fie foarte evidențiat.
Indiferent cât de evidente ar fi acele butoane din punct de vedere grafic, ele ar trebui întotdeauna să fie însoțite de un text motivator, suficient pentru a convinge vizitatorul să facă clik pe ele. Butonul CTA nu va fi încărcat cu alte imagini grafice. Lasă-l să "respire". Dați-i suficient spațiu pentru a fi ușor de văzut.
Nu fi prea agresiv! De exemplu, nu utilizați ferestre pop-up care vor împiedica pe cineva să vizualizeze o pagină. Singurul lucru pe care îl veți obține este că vizitatorii dumneavoastră vor părăsi site-ul.
Unde este locul potrivit pentru a vă pune CTA-ul
Pentru a avea succes, CTA-ul trebuie inserat într-un loc vizibil - într-un paragraf sau pe un buton. De asemenea, este important ca CTA-ul să fie dublat de o ofertă, cel puțin la fel de atractivă ca mesajul. Cu un "apel la acțiune", în locul potrivit și în contextul potrivit, se poate crește semnificativ rata de conversie a site-ului.
Pe fiecare pagină, locul ideal pentru CTA este cu siguranță în primul ecran al site-ului, deoarece cititorii au puțină răbdare cu texte lungi și nu ar putea ajunge niciodată în partea de jos a paginii.
De obicei, "apelul la acțiune" poziționat în centrul paginii are mai mult succes decât cele plasate pe margini, însă situația poate varia de la un site la altul.
Sfatul meu este să testați CTA-ul până îl aflați pe cel mai potrivit pentru dumneavoastră, dar nu exagereați cu numărul de CTA-uri pe o singură pagină. Dacă aveți nevoie de câteva exemple de CTA, aruncați o privire asupra exemplelor ce le găsiți spre sfarsitul articolului.
Cum puteți optimiza un CTA
Dacă aveți deja un buton CTA și trebuie să îl optimizați, trebuie să știți că există câteva metode:
Începeți cu un verb la imperativ cum ar fi: cumpărați, vedeți, obțineți etc. și nu utilizați fraze generale sau pasive.
Metoda KISS
KISS - păstrați-l scurt și simplu - ceea ce înseamnă că CTA dumneavoastră trebuie să fie scurt și simplu
Spuneți ce se află de cealaltă parte a legăturii - ce anume vor găsi: un articol, un program, o imagine, etc.
Utilizați butoane și link-uri vizibile
Puneți puțină presiune asupra cititorului
Utilizați marcajele de timp pentru a sugera importanța implementării acțiunii: astăzi, acum, etc.
Utilizați numerele
În cazul în care are sens, utilizați numerele pentru a atrage atenția asupra unor caracteristici inovatoare (putere, viteză), premii sau preț redus
Optimizarea SEO
Adăugați text "alt" la toate link-urile și butoanele pentru valoare SEO suplimentară
Testați, testați și testați din nou CTA-ul
Pentru o mai mare eficiență, testați întotdeauna butonul CTA. O rată de conversie ridicată pentru un site poate să nu funcționeze pentru un alt site, deci trebuie să găsiți cea mai potrivită solicitare de acțiune, care va funcționa pentru afacerea dumneavoastră.
Utilizarea mai multor texte, poate conduce la rezultate mixte, de aceea vă sugerăm să testați mai multe texte și poziții pe pagină pentru o anumită perioadă, apoi verificați rezultatele.
De exemplu, "Descărcați gratuit raportul" poate să sune mai bine decât "Informații gratuite", sau "Adăugați în coș" nu va funcționa la fel cu "Începeți acum". Încercați să modificați culorile sau forma butonului CTA, în funcție de elementele pe care le-am enumerat mai sus in articol. Testați-l până când veți găsi CTA-ul adecvat pentru site-ul dumneavoastră.
Uneori aveți nevoie de mai multe teste pentru a finaliza cea mai bună versiune.
Câteva exemple de CTA
În funcție de tipul de site, există mai multe alternative pentru CTA dumneavoastră (blog, site de prezentare, comerț electronic sau buletin informativ):
- Cumpără acum
- Cumpărăm colecția noastră de toamnă
- Obțineți 50% reducere. Cumpără acum.
- Cumpărați cele mai bune vânzări
- Salvați astăzi
- Cumpară acum
- Cumpara-l azi
- Da! Vreau una.
- Afla cum
- Începeți astăzi
- Vedeți cum beneficiază afacerea dvs.
- Obțineți rezultate acum
- Începe acum. Obțineți rezultate.
- Sunt gata să văd o schimbare
- Comanda acum
- Repetați comanda
- Revendicați cuponul
- Arătați cuponul meu de mister
- Începeți salvarea astăzi
- Finalizați sondajul nostru de 5 minute
- Lasă o recenzie
- Urmează-ne
- Rămâi conectat la social
- Da-ne un like pe Facebook
- Ia aplicatia
- Priveste acum
- Vedeți videoclipul nebun
- Ascultați de la CEO-ul nostru
- Ascultați povestea ei
- Vedeți diferența pe care o faci
- Rezervați-vă scaunul
- Înregistrează-te acum
- Rezervați biletele dvs.Dă-ne feedbackul dvs.
- Spuneți-ne cum am făcut-o
- Nu întârzia. Salvează acum.
- Vedeți ofertele dvs. selectate manual
- Obțineți 50% reducere acum
- Cumparati hainele pe care le doriti
- Cadou gratuit cu cumpărare
- Cumpară acum
- Găsiți cadouri de vacanță
- Favoriți Favoritele lui Santa
- Răspândiți-vă bucuria de vacanță
- În sezonul ăsta. Donează acum.
- Revendicați cuponul pentru ziua de naștere
- Anunturi de aniversare
- Da! Vreau afacerea mea de ziua mea.
- Cadoul nostru: reducere de 15%
- Află mai multe
- Citeste mai mult
- Curios? Citește mai departe
- Descărcați cartea electronică
- Descarcă acum
- Continua să citești
- Citiți întreaga poveste
- Contează pe mine!
- Rezervați acum pentru prețurile de păsări precoce
- Inscrie-ma
- Salvează-mi un loc
- Înregistrați-vă pentru webinar
- Rezervați următoarea întâlnire
- Începe perioada gratuită de testare
- Imbunatateste acum
- Da! Vreau o actualizare gratuită.
- Fă-mi un VIP
- Înscrieți-vă și salvați
Afacerea dumneavoastră are nevoie de o sumă credibilă de conversii de succes pentru a supraviețui? Folosind tactica de mai sus și optimizând butonul de chemare la acțiune, rata de conversie va crește substanțial.
Dacă aveți întrebări sau aveți nevoie de ajutor cu crearea unui CTA de succes, nu ezita să mă contactezi!